Ujasnění pravidel | 10.3.2011 | Jakub
Ahoj
Navazuji na předchozí téma. Mělo by se udělat jasné a konečné stanovení pravidel. Doslova stanovit co se smí a nesmí. Nebo to nechat tak jak to je a být benevolentní v posuzování. Myslím, že letos připravilo dost lidí různé nové konstrukce. Každá taková stavba je dost časově náročná a finance jdou taky do luftu. Vzhledem k termínům závodů to chce vyřešit co nejdřív.
Bohužel dost lidí navštěvuje stránky pozdě, tak bych bral ohled i na to.




 
 
Příspěvky jsou seřazeny od nejstaršího k nejmladšímu. Aby jste byli v obraze :-)

klikař | 16.3.11, 18:14:32 
a co takhle udělat třídu OPEN?? a do tý nasypat všechny stavitele co kombinujou motory a používají speciálně udělaný díly??🙂))


Jakub | 16.3.11, 20:03:42 
To by bylo pěkný.
Už jsem sehnal celej motor MZ.
Budu mít pěkně na pilno abych to stihnul dát do kupy. Nejvíc mě štve, že budu muset jet na NDR stroji abych mohl konkurovat.


Turbo | 16.3.11, 22:56:14 
Tak jsme v Užici řešily ujasnění předpisů a došli jsme k tomuto závěru:

povoleny jsou vějířové hlavy na pionýrech, u všech kategorií Special může být použito sání přímo pod kliku s libovolným umístěním karburátorů, na motorech J350 je možné použít válce z jiného typu (např. na motor 354 válce a hlavy ze 634 - byl to standardní postup v době kdy válce daného typu již nebyli ale nové byli zpětně kompatibilní), pokud se bude jednat o pokračování typové řady a NEDOJDE K POSUNU SVORNÍKŮ VÁLCŮ. Takže i na motor z Pařeza si klidně můžete dát vršek z Mustanga. Ale to samé už nemůžete udělat s Babetou, protože by jste museli hejbat se svorníkama.
Pravidlo použití originálních dílů nebo replik (k úpravám - nemůžete si vytvořit vlastní hlavy a válce. musíte vzít originální díl nebo repliku a pouze takový díl můžete upravovat.) zůstává i nadále v platnosti! I to, že uvnitř motoru si můžete dělat co chcete (odlehčovat kliky, převrtávat válce, použít atypické písty, jiné spojky i převodovky a pod.).
Turba a obohacování jsou také stále zakázána.

Všechny tyhle omezení jsou tu proto, aby jsme zajistili bezpečnost (vaši, naši a diváků) na závodech. Nehledě na to, že pokud pustíme na trať kdejaký peklo, budou se muset jezdci pojistit a věřte, že za dvě sta startovnýho plus šest kil pojištění nikdo jezdit nebude.

-tyto naše *omezení* berte jako závazné pro Květnový závod-

Pokud vás ještě napadají další věci, které by se měli ujasnit - objasnit, sem s tím. Ať to můžem ještě za tepla pořešit.


klikař | 17.3.11, 18:32:17 
výborně, konečně se to hnulo!!!


klikař | 17.3.11, 19:35:35 
když to nebude nikdo připomínkovat, tak to nezapomen takhle blbovzdorně zanést do předpisů🙂))


corwin | 17.3.11, 23:32:38 
mam dotaz - pouzit atypicke pisty=muzu pouzit jakykoliv pist i pokud nebyl pro jawu? Chtel bych zkusit upravit vlozku standardniho valce + kliku atd na trochu vyssi otacky a vadej mi silene vysoky pisty, pokud pujde pouzit pist treba z CZ cross nebo napr. od wiseco (i kdyz bude treba do jiny motorky) je to ok?


Turbo | 18.3.11, 17:33:59 
>>corwin>> Ano, píšeš to správně. Pokud se ti povede napasovat jinou vložku do originálního válce (nebo jeho repliky) a nepohneš kuli tomu se svorníkama co ten válec a hlavu držej u karteru, klidně to udělej. To je v pořádku. Atypický píst můžeš chápat jako jakýkoliv píst. Takže tam dej co uznáš za vhodné. Klidně ČZ nebo Wiseco. Hodně zdaru při vývoji i ladění takové bestie 🙂


Turbo | 18.3.11, 17:38:28 
>>Klikař>> myslíš, že jsem to napsal opravdu blbu vzdorně? Nebo je to tak složitě napsaný, že tomu nikdo kromě mě nerozumí? 😀


klikař | 18.3.11, 18:46:53 
ted je to správně a těžko se o něčem dohadovat. vše je přesně daný.


Martin559 | 18.3.11, 23:22:22 
Zdravím, měl bych taky něco k pravidlům. Byl jsem svědkem toho, že na závody přijel někdo novej, šel se zapsat a na otázku, zda má sériovku odpověděl že ano, že do rámu nemá šáhnuto. Ale že to byla panelka úplně očesaná, tudíž lehčí o 20 kilo... to už neřekl. Takže, kde je pravda? Byla to sériovka, nebo už speciál? Tohle by to chtělo vyřešit. Takže já osobně bych byl pro technické přejímky. Asi tím stylem, obejít parkoviště, někdo kdo tomu rozumí a každý by řekl: jedu tuhle třídu, s touhle motorkou. Pokud by byl nějaký problém, vyřešit na místě.


Martin559 | 18.3.11, 23:36:06 
A ještě jedna otázka ka pravidlům. Týče se třídy veterán dragster. Jaké motory jsou povoleny?


Venca361 | 19.3.11, 01:03:37 
Taky by mě zajímalo jak je to s tou sériovostí ? Když si očesám motorku,ale jinak je všechno série i když bez zbytečný zátěže,je to série nebo speciál ?


Turbo | 19.3.11, 13:48:38 
1/ Třída Klasik **Kategorie klasik:
Na motocyklu nesmí být provedeny žádné úpravy.
Jedná se o čistě seriové motocykly.**

Taže očesaná motorka už je speciál. Jestli se nepletu, tak jsem jednu takovouhle motorku během závodů přeřazoval do kategorie Special.

2/ třída Veterán Dragster **Jediná podmínka je prokázat, že takový stroj (nebo jemu podobný) opravdu kdysi závodil. Problém úprav bude řešen individuálně.**
Třída je primárně určena pro vysloužilé dragstery s motory Jawa 500 (plochá dráha). Takže to není další stupeň bastlů. Pokud najdete fotky ze starejch závodů a podle nich postavíte repliku motorky, jste na trati vítáni.


Turbo | 19.3.11, 13:58:17 
Jo a koukněte na [odkaz] ať vidíte, že blázni, co dělaj Jawy nejsou jenom na starym kontinentě 🙂


kocourluk | 20.3.11, 12:59:06 
Tak pravidla jsou vcelku jasná . S tím odlehčením seriovek bych se koukám dostal i za vyndání baterky (vape) do kategorie speciál . Navrhoval bych přejímku typu: Stroje na plac, jezdci sem a jdem se mrknout co to tu máme a každej se vyjádří. Do sérijí není vidět tam by se dalo diskutovat jestli má někdo takovej a makovej výbrus a jestli někdo posunul časování . Snížený hlavy a tak dále . To by se právě oddiskutovalo mezi jezdci před startem . Je fakt že tím by se asi zabralo dost času .


beerwerdan | 31.3.11, 09:47:30 
Ahoj dragsteři, po dlouhé době jsem si četl vaše příspěvky a chtěl bych se podělit o zkušenosti z druhého tábora dragsterů MČR. Je správná cesta, aby běžné cestovní motocykly byly bez žádných úprav ve své kategorii a zda-li někdo dělá zeštíhlovací kůru, např.sundá všechny plechy, blinkry, světla, je to speciál, bezpochyby. Je rozumné se držet vašich předpisů a dávat díly k úpravám pouze z motocyklů, kde se dá prokázat jejich původ. Také bych vám nedoporučoval přejít na povolené úpravy, válce nebo písty domo robo, NOS, kompresory, turba, jelikož vám to vytlačí ty správné amatérské a nadšené jezdce. Je to podobné jako u nás v mistráku. Jdeme cestou Evropy (začíná to být jen pro bohatší jezdce), např.pro letošek startovné s pojištěním min.2000,- Kč. U národních předpisů jdeme zase pokus omyl a nyní se také vypsala nová kategorie Pro Street. Jestliže je omezený počet jezdců, je to pouze přelévání jezdců z jedné číše do druhé. Vždyť víte, jak dlouho trvá, než vychováte nového potencionálního jezdce, ale je rychlé o jezdce nebo více jezdců přijít. Neprovádějte nikdy změny, které jsou pro jezdce radikální, bolestivé a drahé. Jezdce chce vyslyšet a rozumět jim, pak se závody vždy budou v mezích dařit, Pavel BW.


klikař | 01.4.11, 14:44:43 
Beerwerdan: přesne to co píšeš je to co jsem měl na mysli když jsem se ptal jak je to teda z těma pravidlama. Turbo velice rychle pochopil že je potřeba to udělat tak, aby to závodníky nestálo a ani stát nemohlo moc peněz.až se jim bude zdát že maj radši spoustu koní mezi nohama než ženskou pod sebou a budou chtít vydělávat jen na závody, at přejdou na jiný závody🙂)) Už takhle připravit stroj stojí spoustu času a nemálo peněz.


mike | 04.4.11, 15:49:43 
Když mám na 634 karbec z 638... tak patří to už do Speciálů? Dík za odp.


Turbo | 07.4.11, 21:07:37 
>>mike>> toto nepovažuji za úpravu ale za opravu - modernizaci. Za toto určitě nebudeš přesunut do kategorie Special. Pokud tam ale dáš karburátor s difuzerem 39 mm, budu už požadovat třídu Special.