Předpisy | 28.12.2012 | Honza
Váš názor??




 
 
Příspěvky jsou seřazeny od nejstaršího k nejmladšímu. Aby jste byli v obraze :-)

klikař | 28.12.12, 16:43:21 
Názor na co?? předpisy který tu jsou vypsaný platili už letos. doneslo se mi že se upravovaly na schůzi. čekám kdy se tu ta novelizace ukáže, a pak uvidim jestli evo 3 dodělám nebo ho kopnu pod ponk.


klikař | 28.12.12, 21:04:31 
beru zpět, koukal jsem jinam. musím nastudovat...


klikař | 28.12.12, 21:17:06 
Nastudováno! nemám problém, předpisy mi připadaj rozumný. možná by to chtělo máznout předpisy v levém sloupku🙂))


Turbo | 30.12.12, 23:09:44 
>klikař> dík. zapomněl jsem na to 🙂


Martin559 | 03.1.13, 22:37:55 
Měl bych dotaz ohledně krytu řetězu. Musí krýt řetěz po celé délce? Může být vyroben z děrovaného nerezového plechu? Dále vodítko řetězu, při té vzdálenosti 0.65meru osy kola a osy řetězového kolečka. Pokud nemám vzadu pérování, tak nedochází ke změně napnutí řetězu. Musí i tak být vodítko před rozetou? Co třeba kladka uprostřed délky spodní větve řetězu, která by jeho kmity trochu utlumila? Také by mě zajímalo, zdali se může na karteru vařit v místě přeplachových kanálů. A pročpak je předepsané palivo benzín? Copak si někdo čůrá do nádrže? 😀


Bakoun | 04.1.13, 11:59:57 
Mně se moc nezamlouvá to omezení 8. výbrusem... Takže např. s 9. výbrusem na ČZ 250/471 jsem mimo hru a nebo můžu aspoň jet v 350 kategorii? Ve spoustě Jaw 350 je navíc kit od TKmoto, bude se to nějak řešit nebo kontrolovat?


Turbo | 06.1.13, 00:41:48 
>Martin559> dle *3.2 Kategorie speciál* musí být vybaven vrchním krytem řetězu = ano, po celé vrchní délce. Děrovaný plech by se mohl v případě utržení řetězu zdeformovat. Takže ne, použití děrovaného plechu není možné. Spodní vodítko je z důvodu, že nikdy ten řetěz nenapneš akorát a kladku uprostřed jsem měl taky - blbě nastavenou a řetěz praskal a mlátil mě přes záda. Mohu znát důvod sváření u přeplachovejch kanálů? Jen benzin - bezpečnostní důvody.

>Bakoun> řešení je jen na tobě. Dle *3.5 Ostatní ustanovení* můžeš být kdykoliv požádán o umožnění přeměření vrtání motoru. Pokud ale pojedeš časy speciálů, je jasný, že se budeš požádán o sundání hlavy.


Bakoun | 06.1.13, 10:37:00 
Turbo: já se podle toho přizpůsobím, dík.


Martin559 | 06.1.13, 21:57:22 
Dobře tedy, kryt řetězu beru na vědomí. S tím vodítkem zas tak moc nesouhlasím(např pokud máš u MZ vyžvejkaný silentbloky, tak nebudeš mít ani těch 0.65m a když to dostane štos tak Ti řetěz stejně spadne), ale chceš ho, bude. Důvod vaření u přeplachových kanálů je ten, že jezdím 250 speciály s jawkou a nějak ty MZ přece musím dohnat, když už motory s koncepcí lišící se asi tak 50 lety vývoje hážeme do jednoho pytle. Bezpečnostní důvody(ohledně paliva) bych viděl trošku jiný, když musíme jezdit na něco, co bouchá a nekontrolovatelně hoří. A jestli jsou bezpečnostní důvody ty, že po tom jiném nejmenovaném druhu paliva oslepneš, tak chtěl bych vidět člověka, co by dobrovolně chlemtal benzín(a taky by mu po něm nebylo do zpěvu). Ale chceš benzín, bude benzín. Neber to jako rejpání, nebo jakýkoli útok, ale (snad) věcné připomínky.


Turbo | 06.1.13, 23:54:41 
>Martin559> pokud chceš vařit okolo kanálů, aby jsi je zvětšil, tak se obávám, že tato úprava není povolená - *vzhled karteru a válců musí být zachován tak, aby bylo jasně patrné jakého typu byl motor původně. Úprava karteru z důvodu osazení sacích membrán a provedení sání přímo do prostoru kliky je povoleno*.
Ještě k palivu. Jestli jsi trochu v obraze ohledně předpisů pro MČR Dragsterů, tak se jim naše předpisy začínají podobat. Vodítka, kryty, odpojovače zapalování atd. je vše kuli zvýšení bezpečnosti. A při použití lihu jako paliva by motorka měla mít nejenom odpojování zapalování ale i odpojování paliva! A tím jsme jezdce nechtěli zatěžovat, tak se rozhodlo o výhradném použití benzínu.
Tvé komentáře beru jako názory jezdce. Takže se na ně snažím i co nejlépe odpovědět.
Nové předpisy se někomu líbit nemusí, ale je to tak jediné, co s tím může dělat. Zatím. Na konci roku se udělá další schůze a tam budou mít jezdci opět možnost vyjádřit se a prodiskutovat to. A myslím si, že diskuze byla chvílemi docela ostrá. Židle a pulitry sice vzduchem nelítali, ale názory byli občas dosti rozdílné.
Takže pokud další dotazy, sem s nimi 🙂


Martin559 | 07.1.13, 10:19:38 
Ještě k tomu palivu, benzín má oktanové číslo 95, Pokud narazíš na nějaký lepší, má trochu víc. Metyl má asi 130. Co myslíš, na který palivo začne motor jet dřív na samozápaly? A u benzínu to není zas takový problém se dostat za tuhle hranici. Tak bych řekl, že bezpečnější bude metyl v tomhle případě. A k otázce kanálů:Nechci tam dělat nějaký nesmysly, tím bych si stejně jen uškodil. Byl by návarek v místě přeplachů na motoru s tím, že by zmizela vodorovná žebra(motor jawa 250/559). Pořád by jsi poznal, že to je 559.


Milanek  | 08.1.13, 10:34:26 
tak predpisy jakztakz logiku maji ale ale zdaleka to neni idelani
1) - voditko u hardtailu ? - k cemu ? a kdyz jaka konstruknce je povolena/ nutna ? - enduracke bocni , bocni oboustranne nebo napinaci kladka ??
2) co ten kryt retezu jen ocel? - mam 2mm hlinikovy kryt ze stredne pevnostni slitiny (cca 60% pevnosti konstrukcni ocele ) a klidne vam dokazu vypoctem ze vydrzi MINIMALNE tolik co 1mm zelezny plech - navic tlustsi plech se nikdo neporeze a je to bezny material - jsem ochotny v ramci udeleni vyjimky na kryt predlozit vypocet ktery to dokaze - lepsi nez delat novy kryt 🙂


vingl 48 | 08.1.13, 21:57:27 
Mám dotaz ohledně trubek na rám (25mm)stavím fichtla a použil sem 24mm a 22mm kvalitní trubku (ne topenářskou🙂).A to se my zdá ješte předimenzovaný,to bude nekdo před závodem běhat se šuplerou? já myslel že motorka na sprint má bejt sice pevná ale taky lehká.A co ostatní speciály(už postavené)to se musí rozřezat,stejně záleží jak je to postavené a vyztužené než na průměru.z pozdravem psychopati z Neveklova


Mates | 10.1.13, 10:48:01 
Každej měl možnost přijet a moh zasáhnout do vznikajících pravidel. Pravidla nejsou výmyslem jednoho chorýho mozku ale zůčastnilo se hned 10 chorejch mozků. probíralo se všechno do detailu , nebylo to hotový za hodinu ale za 6 hodin , neustálý debaty , krom pauzy na jídlo.

Za sebe můžu říct , že je lepší rám tužší, než na hranici prasknutí.K tomu byl i požadavek , ne každý je strojař a je hromada šikulů, který jen mávnou rukou *ono to nepraskne* a nemá to ničím podložený.Domací kutil dokáže udělat rám i z roury 100mm síla stěny 6mm a nalepením vlaštovčích hnízd mu pevnosti nepřidá.

Pravidla jsou postavený hlavně na bezpečnosti . K těm krytům řetězů , hodně lidí může říkat , že jemu řetěz nikdy nevyletěl ale komu už jo , ten může vyprávět.Takže kryty řetězu osobně schvaluju v plným rozsahu,Kryt řetězu z duralu, osobně proti němu nic nemám , pokud se nebude jednat o kryt z duralu 0,5mm a nebude tam jen na oko.


klikař | 10.1.13, 17:18:42 
souhlasim s Matesem.Každej se mohl vyjádřit.Taky tu nepláču že jsem těžkej jak prase a muj fichtl už neuveze další kousek plechu. Spíš by to chtělo upřesnit jakej profil ten kryt má mít, ať se pak nikdo nedohaduje že ON to má o 20 deka lehčí a JÁ chudák jsem ho udělal poctivě a proto to mám těžký.
vingle ty bys mě taky nasral. není ti to blbý stavět sráče??? to už tam budu jen do počtu🙂)))


Jakub | 12.1.13, 10:27:26 
Těm co maj nadváhu, pomůže jedině tohle !-)
http://www.eurospares.com/graphics/specials/V16_2T_03a.jpg


klikař | 13.1.13, 13:06:39 
ovšem to je kulervoucí hustodémonský festopeklo!!!🙂))


Vítek Matrka | 14.1.13, 22:55:07 
já bych teda taky přidal jednu věc - se vším souhlasím, pravidla ohledně nouzáku, krytu, kladky vše v pohodě

ale jedna věc je opravdu věcná.. již rok upravuju válce 638 a tak že sem odřezal hloniková žebra valcu a přidávám materiál na místa budoucích kanálů. válce jsou téměř hotové a nechcete mi doufám ani ve snu naznačit že všechna práce kolem navařování hliníku byla zbytečná a válce můžu vyhodit? na první pohled je jasně patrné ze které motorky válce pochází, mám kompletní fotografie přestavby na pul litr takže mám jasné důkazy o tom že válce vznikly libovolnou úpravou válců původních. prosim at se mi Turbo ozve popřípadě at se ozvou i další protože válce jsem měl letos na jednich závodech dost lidí to okukovalo a nikdo mi k tomu nic neřekl... jen že sem blázen... tak a ted do mě...


vítek matrka | 14.1.13, 23:11:22 
a jsem zvědavý ještě na jednu odpověd. dost lidí upravuje víka, a kartery, občas někdo někam něco navaří aby se mi tam něco vešlo do motoru... proč si to neřekl dřív.... z mých fotek je jasně patrný co se s tim dělo, jen sem přidal materiál na kanály - přefuky..

Snaž se Růžo odpovědět tak aby z toho byli všichni chytří a aby to každý pochopil.. a pokud to tedy neprojde sem zvědavý co budeš řikat až já najdu na motorech jiných závodníků úpravu třeba něco dovařeného nebo tak a co se s tim bude dělat.. protože se mi to vůbec takhle nelíbí.... hlavně kolik to stálo času, mě a ostatních lidí a přemlouvání a taky peněz...


Milanek | 15.1.13, 07:04:19 
Co se týcě vaření do karteru tak to je snad jasny ze se ve specialech muze - to by tak tezko byli nejaky specialy 🙂 v pravidlech je napsany ze musi byt poznat puvodni motor - myslim ze k takovym upravam aby NEBYL POZNAT puvodni motor se jeste nikdo z nas ani nepriblizil a dlouho nepriblizi 🙂


Turbo | 15.1.13, 21:35:05 
>Milanek> nemáš pravdu. Dle 3.2 v předpise je povolená úprava karteru z venčí takto: *Úprava karteru z důvodu osazení sacích membrán a provedení sání přímo do prostoru kliky je povoleno.*. Kdyby byly povolené všechny úpravy karteru, tak je to tam napsané. Bohužel jsem mylně předpokládal, že pokud něco není napsané, není to dovolené - takto to funguje i v jiných soutěžích a sportech. Bohužel, socialistik musí bejt opět něco extra. Předpisy tady nejsou proto, aby vás šikanovali, ale aby nastavily mantinely.
Pokud bych napsal, že karter musí vypadat jako originál, stejně by ste do něj něco vyvrtali a navařili a řekli, že taky vypadá jako originál.

>vítek matrka> tato úprava je dosti zásadní. Předpokládám, že se svorníkama jsi nehejbal. Pokud ano, nemůžeš válce stejně použít.
V předpisech ve 3.2 je *vzhled karteru a válců musí být zachován*. Tato věta je myšlena tak, že vzhled motoru musí být bez úprav a povoleny jsou jen úpravy sání a karterů. Toto znění je v předpisech od počátku závodů ale stavitelé si to bohužel vykládají stále po svém.


Toto bude ještě řádně projednáno mezi pořadateli a mimořádně upřesněno!


Martin559 | 15.1.13, 21:37:55 
Milánku, ale když si to tady celý pročteš, tak jsem tady psal, že jezdím 250 speciály s jawkou a proto chci laborovat s kanálama a Turbo to tak nějak odmítl. Jako ano, já s Tebou souhlasím, ať to vypadá jako jawka, když jezdím s jawkou. Ale ty kanály bych si taky rád navařil. Ale ten nejhlavnější šéf tady řekl, že ne. Tak teď je to jen na něm, jak a co řekne. Růžo, jestli budeš mít chvilku, zkus se sem podívat a přispět do diskuze a rozštípnout to. Všichni na to čekáme jak na smilování. A asi bychom opravdu byli moc rádi, kdyby jsi tuhle úpravu schválil. Předem dík.


Martin559 | 15.1.13, 21:42:34 
Ha, Růža byl rychlejší. Děkuji za odpověď, ale moc mě nepotěšila.


Turbo | 15.1.13, 22:43:01 
>Martin559> ještě neházej flintu do žita, já mám jenom jeden hlas. Lidí, co zasahujou do pravidel je víc. Jak jsem napsal, pořešíme to a dám vědět. Ještě tento týden 🙂


Vítek Matrka | 16.1.13, 10:30:33 
Hele tohle je fakt na zásadnější diskuzi.. nedělám motor jen tak a rok práce na motoru nezahodim přece... no to je jedno, až se bude svolávat rada - kde se budou zkoumat a řešit pravidla co se muže a co ne tak přijedu. Protože je to tak. a když povolíš dělat jakýkoliv převodovky atd - což si myslím je zásadnější problém než odřezat žebra a navařit a vyfrézovat materiál - myslím že tohle by mělo bejt povolený. kurva jinak ten motor nedonutíš k ničemu víc než ted na závodech vidíš....


Vítek Matrka | 16.1.13, 10:33:41 
Růžo se svorníkama sem nehejbal.


Mates | 16.1.13, 11:12:33 
dyt si tam vařte co chcete , pak jen vrátite zbytky žeber, aby tvar a velikost odpovídala originálu. já v tom nevidím problém, svorníky se nehnou a z venku ten motor bude vypadat stejně. je jasný , že udělat falešný šrouby hlavy taky neni zas takovej problém 🙂) ale podle mího názoru , když válec zvenku bude vypadat pořád stejně(neřešim prostor mezi žebrama) tak nevidím nikde problém. samozřejmě, když válec bude mít najednou o třetinu větší vělikost už bych tam problém viděl.


vítek matrka | 16.1.13, 11:19:24 
chce to aby se rada domluvila a napsala to do pravidel..jinak mates - jsem podobného názoru... a stejně kdyžtak jde vylisovat vložka a udělat to zevnitř tak že to zvenku nepoznáš....


Mates | 16.1.13, 11:40:06 
a názor na kryty řetězu - ANO ale nedával bych jim bližší specifikaci.krom požadavku na sílu materiálu u plechu 1mm u duralu 2mm , kryt musí řetěz zakrýt z jedné poloviny délky, to znamená od motoru až do půl rozety vzadu


Turbo | 16.1.13, 13:58:46 
>Vítek Matrka> tyhle doúpravy předpisů už nebudeme řešit schůzí, ta už byla a od jezdců defacto bez zájmu. S PŘEVODOVKOU SI MUŽEŠ DĚLAT CO CHCEŠ I VYNDAT VLOŽKU A UDĚLAT ÚPRAVU ZEVNITŘ TAKY MŮŽEŠ. Četl jsi někdy ty předpisy? Myslím tu původní verzi. Teď tady řešíš věci, který jsou daný už roky 🙁
A pokud se stane, že tvůj motor nebude moci na závody, vždycky všude píšu, ať úpravy (co se muže a co ne) řešíte se mnou mejlem. Vždycky bylo daný, že změny vzhledu motoru z venčí nejsou povoleny. Až na dané vyjímky. Socialistik Dragster má být DOSTUPNÉ JEŽDĚNÍ. Pokud povolíme libovolné úpravy, bude tady skupina lidí, který do motoru budou moci nasypat peníze a budou stále vyhrávat. A druhá skupina lidí bude mít smůlu! Pokud chcete stavět monstra, přejděte do jiný soutěže!

Jak mi teď řiká žena, snažíme se ty závody vést nějakým směrem. Není možný neustále někomu ustupovat. Vždycky bude mít někdo s předpisama problém, Doporučuji neukecávat, ale když máš nápad, zeptat se a uvidíš.


Jakub | 16.1.13, 16:56:28 
Ahooj. Prosím hlavně udělejte konečnou finální verzi předpisů, v co nejbližším termínu. De o to, že každá úprava trvá nějaký čas a taky stojí $. A de hlavně o zábavu ! Spousta věcí se už řešila v minulém roce, tak snad bylo dost času se optat a řešit !-)


klikař | 16.1.13, 17:47:36 
koukám že opravdu největší problémy mají ti co se na schůzi neukázali ač byla řádně vyhlášená dopředu. Vítku, je to ale tvuj problém co si stavíš jak dlouho. když víš co máš v plánu za bejkárny tak jsi se asi informovat měl. už ve starejch pravidlech bylo psáno že dělat větší vývrt se smí, ale v původních karterech a válcích. nevidím nikde nic o vaření na válcích. smělo se vařit pouze na karteru kvůli klapkám a šoupátkům. to co ty popisuješ je výroba jinýho válce. mám za prdelí slévárnu a moh bych si nechat udělat válce s pořádnejma přefukama. nejde to. a proč?? protože je to speciální díl, kterej nejde běžně koupit. Ani nevim jestli jsi s náma už jezdil, bavili jsme se spolu na jaře, a řek jsem ti že se mi zdá že se do toho pouštíš moc zeširoka.byla to normální rozprava s podivnym koncem. nepřipadalo mi tenkrát že bys chtěl o něčem diskutovat. nevim kdo všechno na schůzi byl, ale předpokládám že asi všichni *otcové zakladatelé*. onderkové, mates a růža mezi ně jistě patří.a nedělej si iluze, zkurvenejch válců mám na regále dost, a vejfuky mi v garáži visej jak salámy v uzenářství. všechno mě to stálo čas nervy a peníze. nestěžuju si. přijedu na závody a pokecám s lidma který mám rád a rád je vidim. o tom ty závody jsou. jestli chceš vyhrávat za každou cenu, budeš muset asi jezdit jinou ligu.


vítek matrka | 16.1.13, 17:55:05 
ano jasně podřídím se, upravím další válce. 🙂 na schůzi sem nebyl omluva se nepřijímá. V pohodě ale at to je i pro ostatní striktně napsáno v pravidlech prosím... aby nedošlo ke komplikacím. přeji všem pěkný den


Martin Lucifers Czech | 16.1.13, 21:21:22 
Zdravim všechny zůčastněný!
Jak vidno, mnoha jezdci opomínaná výroční schůze, měla svůj smysl!
6-ti hodinová debata mezi jezdci a pořadateli měla do závodů vnýst zejména větší bezpečnost a určitej mantinel.
Schůze se uzavřela s tím, že k roku 2013 budeme přistupovat jako k tesovacímu. Všechny závodníky bych chtěl vyzvat: *snažte se postavit svoje motorky tak, abyste se co nejíc přiblížili pravidlům platným v roce 2013*. Samozřejmě je prostor pro diskusi a proto svoje nápady přineste hlavně na letiště, kde se budeme snažit vyhradit časovej prostor pro návhy na úpravu pravidel. Motorky budeme mít na očích a na rozdíl od schůze tam budou všichni. Pro rok 2013 se ale zásadní změna pravidel NEPLÁNUJE !! A to je třeba respektovat... V podstatě absolutní souhlas s Klikařem. Po sezoně 2013 bude výroční schůze, kde se pravidla pro další ročník budou určitě zase upravovat. Nejsem *otec zakladatel* to určitě ne, ale spolu s klukama z klubu se snažíme pro závody dělat maximum. A sme rádi, že naše letiště má tu čest tam dvakrát ročně poskytnout svůj alfalt ku zábavě závodníkům a divákům. Ale kurva, nebudou-li pravdila, můžem se sejít kdekoli na silnici a závodit na časoměrku s digitálníma hodinkama. Zkuste si svoje plány upravit tak, abyste zůstali přes sobotní noc, program bude připravenej a u džberu piva se s kámošema od motorek řeší všechno snáz, než internetovou přestřelkou pláče nad utracenejma korunama.
Příprava na 2013 je v plým proudu a za všechny Lucifery můžu napsat, že se na všechny těšíme.
Toliko od nás...
Motorkám zdar!
Martin
president
LUCIFERS CZECH


Martin559 | 16.1.13, 22:39:58 
Díky všem za příspěvky. Jen bych chtěl trošku nadhodit věc, která je všem asi jasná. Jak už jsem psal, jezdím 250 speciál s jawkou. Bojuju hlavně s Kubou Ulbrichem, oproti kterýmu mám handicap asi tak 40 kg. Kuba jezdí MZ. Pokud budeme mít stejný úpravy, tak prostě nemám šanci. To je daný a nic s tím neudělám. Řešit to rozdělením třídy na jawky a MZ je blbost, zas tak moc nás nejezdí.


Kuba | 21.1.13, 18:27:10 
Ahoj chlapy, tak jsem to vše pročítal a začnu tak, že se chci omluvit, ale na schůzi jsem nebyl, protože jsem byl v práci, hold se směnama nic neudělám. Vím, že se tu vše probíralo a asi se budu opakovat po některých. Určitě souhlasím s vodítkem, krytem řetězu, pevnějšíma rámama atd, dá se říct, že se vším z toho mám z mejch začátků špatnou zkušenost a jsou to nepříjemný a hlavně i nebezpečný věci.
K tomu vaření na přefuky, vím, že bylo řečeno, že se to ještě projedná mezi zakladateli a neberte to, jako nějaké rejpání nebo něco špatného odemě, je mi jasné, že se musí nastavit nějaké mantinely, ale jen bych se chtěl přimluvit, za povolení nějaké této menší úpravy. Řeším vlastně to samé, co Martin559, mám motor z kývačky 250 a bohužel oproti MZ se bez podobné úpravy, jako je navaření materiálu na větší přefuky, stěží chytám, bohužel i Simson má skoro větší přepoušťáky, natož MZ. Jak sem napsal, nechci do toho rejpat, nikoho napadat atd, pokud se to dodatečně neschválí, přizpůsobím se a budu ladit jinak, ale berte to prosím, jako přimluvení se, za tuhle věc. Moc díky a ať se daří 😉


Milanek | 25.1.13, 08:52:39 
turbo :
cituji : * vzhled karteru a válců musí být zachován tak, aby bylo jasně patrné jakého typu byl motor původně. Úprava karteru z důvodu osazení sacích membrán a provedení sání přímo do prostoru kliky je povoleno. *
komentar : jestlize zvenku motoru musi byt patrne co byl puvodne tak je to snad komentar k rozsahu uprav ne ? - z motoru na kterej nesmis sahnout nema snad byt co patrne ??
jestli tahle veta znamena ze se NESMI varit do karteru a nebo sahat na prefuky tak jsem cinskej buh srandy - mam teda odbrousit bocaky flexou a nanejtovat tam plech oplacanej silikonem abych po 5TI letech splnil NENAPSANA pravidla ?
A ted komentar zcela mimo tema pravidla -realita: tyhle zavody od zacatku balancuji na hrane preziti myslim ze nikdo tam nejezdi pro to aby si s poharem pak doma honil triko ale pro radost - spousta lidi obetuje nemaly usili a prostredky ve svem volnem case ABY SI ZABLBLI -jeste sme tam nevidel za cely roky komercniho zavodnika co by tam lital na superspecialu za 50tis a vsem vytiral zrak - taky nikdo neprotestoval kdyz u kalickych ladily na brzde a my vsichni na ucho, takze muj zaver k tomu je jasny : je docela tezky ladit doma stroj rvat do toho nemalo usili a pravidelne tam jezdit ale je strasne snadny SE NA TO VY*RAT 🙂 - takze panove s temi pravidly opatrne ono by se mohlo velice snadno stat ze na podzim budete ladit paradni pravidla k neexistujicim zavodum - a kecy ze sme si meli vyjimky vykrafat na schuzi ty neberu - nikdo se nepotahne pres pul republiky na vastevu do hospody -uz tech 10 vikendu co mi to rocne sezere (z toho 2 na zavody je az az a myslim ze nejsem sam - a nerikam to proto ze bych mel buhvijak povarenej motor mam tam 2 housenky na prefukach v miste kde prosla freza skrz cca 1cm krychlovy hliniku celkem - ani byste to nepoznali ale zakazat vareni u SPECIALU to je fakt na palici


Mates | 25.1.13, 22:03:11 
vys.... se na to může každej, ale zatím sem tam nic převařenýho z venku neviděl, zustalo ti tam žebro , tak fajn , nikdo nebude porovnávat , jak hluboký máš žebra.zavař si to z venku a žebra zase dovař.


Turbo | 25.1.13, 22:36:02 
>milanek>
1) nepochopení pravidel je výsledek nekontrolování strojů - absence technických přejímek. Já se teprve loni dozvěděl, že se nedělaly! Já opravdu na těch závodech nemůžu dělat všechno! Proto si mohl jezdit s motorkou která neodpovídá pravidlům! Ovšem situace se mění a kluci už motorky kontrolujou.
2) tvá věta *mam teda odbrousit bocaky flexou a nanejtovat tam plech oplacanej silikonem* je zcela mimo mísu. Jedná se stále o nepovolenou úpravu karteru!
3) závody balancují na hraně přežití? A na to si přišel jak? Účast v průměru 40 jezdců ti připadne jako balancování? Byl si někdy na jinejch sprintech? Na japoncích bejvá účast jednou tak velká a v MČR Dragsterů je účast menší! Takže otevři oči. Nehledě na to, že vše je financováno z vlastních zdrojů a ty jsou velmi omezené. Pořádej nějaký závody šest let a uvidíš co ti na to řeknou doma - samozřejmě myslím finance. Jen díky sponzorství Matesa nám zbejvaj nějaký drobný, za který můžeme investovat do organizace.
4) super speciál za padesát tisíc tam nejezdí? Tak si spočitej, co by tě stály úpravy, kdyby ti je dělal odborník (frézař a podobně) a uvidíš ty cifry. Zeptej se Neveklováků, co nasypali do motorky nejenom peněz ale času a přepočitej si to.
5) měřit motorku na brzdě máš možnost taky.
6) pravidla nastavují mantinely. Až se tam rozsekáš, budeš běhat po právníkách a budeš se chtít zahojit. Pravidla = prevence!!!!!!
7) proto byla schůze. Aby se všichni vyjádřily k pravidlům. Tvá neúčast = tvá smůla. Tak to prostě je.

Celkově můj názor? Pokud se ti to nelíbí, tak na závody nejezdi! Nikdo tě nenutí. Buď budeš respektovat pravidla nebo se nesvezeš.

Nehledě na to, podivej se jak to Neveklovákum jede a podivej se na jejich motor z venčí!!! Taky to jde.

Všichni jste si navykli, že máte na závodech skoro anarchii. Ačkoliv se při každejch závodech dělá Rozprava s jezdci, neukázněnost jezdců je stále neuvěřitelná. A nikdo nepříjde se slovy: mám tenhle problém, mužu ho řešit takhle?

Předpisy pro sezonu 2013 jsou částečně testovací. To už bylo taky řečeno. Předpisy se mužou řešit po celou sezonu ale jejich změna se bude konat VŽDY NA KONCI SEZONY NA VÝROČNÍ SCHŮZI.


Vítek | 26.1.13, 23:13:11 
čau dík za napsání všeho.. co se týče pravidel. jsem hodně zvědavý kdo bude měřit hloubku mezi žebry a kanály... ne že bych chtěl bejt nějak otravnej ale přijde mi to fakt jako blbost....tak jako trošku buzerace že všech stran - kluci na technických přejímkách nebudou dělat nic jiného než hledat na motorech sváry a úpravy karterů a válců - a ladiči se dostanou na určitý strop výkonu kterej prostě z té jawičky dostanou.
Já osobně jsem pro to nezakazovat vaření do karterů a válců ale jak je napsáno v pravidlech že úprava musí bát provedena ze seriového motoru - jak válce tak kartery..

co třeba když budu chtít dát jiný víko za tu cenu že použiju jinou spojku... to je taky špatně?

a nebo co kdyby mě napadlo udělat variátor, to je taky zakazané?

začínám mít z pravidel trochu smíšené pocity.


Bakoun | 27.1.13, 01:02:59 
V pravidlech je: *- motor musí být typu, který byl určen k běžnému cestovnímu provozu. To znamená typu, který se skutečně vyráběl.* Pokud bych jel s dělaným 4-kvaltem podle Kreibicha (dobová úprava z dob socialismu viz. http://www.jawa-50.cz/filesystem/clanky/clanky-z-casopisu/svet-motoru/ctyrstupnova-prevodovka-pro-pionyra.jpg ), mám smůlu?


Vítek | 27.1.13, 09:52:49 
čau to je na pováženou. Já osobně si mysím že v seriových strojích ti to nepovolí protože fichtl se seriově se čtyřkvaltem nedělal.. ve speciálech jak již bylo řečeno je uvnitř povoleno vše, ale navenek musí válcec i kartery vypadat *jako serivé* hlavu mužeš mysím mít libovolnou


klikař | 27.1.13, 21:07:27 
Rozpálený hlavy jděte zachladit do sněhu. doporučuju to nechat na květen. Přijedte v pátek, sednem k ohni nebo třeba u rumboudy do stanu(když tam nebude kravál že tam nebude slyšet vlastního slova) a probrat to. víme s čim kdo jel a můžem se na něčem inteligentně domluvit. rozhodně bych rozdělaný projekty do kopřiv neházel, a zatim bych se nečílil. je fakt že na schůzi jsem nebyl, ale taky nemám z pravidlama žádnej problém. jezdim pro zábavu a v žádném případě nemám ambice vyhrávat(přiznám se že se mi to už přihodilo, stejně jako to že jsem byl naprosto poslední). nechte to odležet a ono to nějak dopadne....


Turbo | 27.1.13, 21:20:56 
>Vítek> Kontroly, který považuješ za buzeraci se měli dělat vždycky. Ale jak jsem již psal, pořadatelé na to kašlali a já nemůžu dělat všechno!
Konečně sis přečetl správně, že v motoru si mužeš dělat co chceš. Tudíž i variátor (který si ze začátku zpochybnil) a u fichtla klidně 4 kvalt může v motoru bejt. Víka se už v diskuzích řešila, stačí hledat. Ty se můžou také libovolně upravovat právě z důvodu použití jiné spojky.
A jak tady psal Mates a v pravidlech to bude dopsané taky, opravné sváry po proniknutí obráběcího nástroje skrz karter nebo válec budou tolerovány. A hloubku mezer mezi žebrama taky nebudeme řešit.

Proč si myslíte, že máme v plánu jezdce nějak šikanovat? Všude jsou nastavený nějaký pravidla. Tak proč je takovej problém pochopit, že se nastavují i zde?

>Bakoun> ano, i to se stane, že se narazí na výkonovej strop těchto motorů, ale na ten ještě žádný jezdec nedosáhl.

Socialistik dragster je finančně dostupné ježdění. Proto platíte startovný 200,- a né 400,- , proto jsou nastavený předpisy tak jak jsou nastavený. Pokud chcete stavět monstra, jezděte MČR Dagsterů.


Milanek  | 27.1.13, 21:27:48 
obavam se ze by to chtelo se po tech motorech na startu taky trochu podivat % *nepochopenych* bude solidni 🙂 no sem taky rad ze kdyz mam doma jeden motor s utrzenym uchytem kterej jsem nechal zavarit ze se tim automaticky dostal do kolonky nepovoleny special 🙂 jinak co se tyce ucasti 40 tam je to je fakt ale taky tam je 40 lidi uz 3-4 roky a v prepoctu na kategorie kterych je kopec to je uplne na hrane nejaky slusny soutezivosti, hele pro mne za mne ja se necham i diskvalifikovat kdyz mne za ty 2 kila nechate se aspon povozit o ten kus plexiskla mi nejde (nic proti matesoj je jsou to krasny kusy plexi 🙂 ) ale na zpusob vykladani pravidel se proste neda neozvat - docela by mne zajimalo jestli je nazor ze se do karteru nesmi a nikdy nesmelo varit 100% u vsech kdo to kdy poradali a maji do toho co mluvit


Turbo | 27.1.13, 21:33:21 
>Milanek> já si předpisy nevymejšlim a neupravuju podle toho, jak chci. Tato verze se řešila na schůzi a bylo o ní hlasováno. O každém bodu. A kdyby sis přečetl muj komentář výše, tak by si nemohl napsat takovou hovadinu, že motor s utrženym úchytem je automaticky zakázanej. Opravný sváry jsou povolený.


Turbo | 27.1.13, 21:44:29 
Vložil jsem pochopitelnější verzi pravidel. Tak než budete kdokoliv přispívat do této diskuze, pročtěte si znovu předpisy. Ať neřešíme něco, co už je upřesněno.
Díky všem.


Milanek  | 27.1.13, 22:07:06 
no vida! co rict - stalo to par dnu hadek ale par motoru ted nemusi do kopriv a to je to o co mi slo 🙂


Bomber | 03.2.13, 20:00:09 
Už žádné další reakce? 😀


kocourluk | 18.5.13, 16:16:11 
Zdar tak to se svým blatníčkem z kočárku přez zadní rozetu asi šanci nemám co ? Bastlit jen kvůli závodům kryt asi nebudu .


Bakoun | 18.5.13, 23:19:30 
Kocour, ty pojedeš se speciálem?


kocourluk | 20.5.13, 21:09:38 
Né pojedu (pokud pojedu ) klasiky .