Dobový dragster | 16.2.2012 | Pavel
Dobrý den všem, zajímalo by mě, jak je to s původními dobovými dragstery s motory z plochodrážních Jaw, či automobilovými motory. Zda se mohou účastnit těchto závodů, v jaké kategorii a jestli je délka tratě vyhovující, hlavně pro jejich zabrždění.




 
 
Příspěvky jsou seřazeny od nejstaršího k nejmladšímu. Aby jste byli v obraze :-)

Turbo | 17.2.12, 01:14:45 
Pro dobové dragstery je zde třída Veterán dragster. Je určena pro původní stroje (nebo jejich repliky) pouze s motory z plochodrážních Jaw. Délka tratě je 200 m pro zrychlení a cca 300 m pro zastavení.
Pokud ti toto info nestačí, ptej se dál. Rád odpovím 🙂


Pavel | 17.2.12, 11:09:09 
Díky za odpověď. Bohužel mám tedy dragstra s motorem Wartburg, takže nevyhovujícího na Vaše závody, i když bude pravděpodobně na nižším výkonu něž plochodrážní Jawa. Takže ještě zkusím dovézt nějakého s tím motorem z Jawy. A případně ještě jeden dotaz, co když se jedná o dragstra s upraveným motorem z čz motocross, i víceválcový a s větším obsahem než je 350ccm. Díky za odpověď.


Turbo | 17.2.12, 17:05:11 
Pokud prokážeš nějakou dobovou fotografií (a podobně), že ta motorka někdy jezdila v seriálu Mistrovství Republiky, není problém aby jela třídu Veterán Dragster. Ale ozvy se mi na mejl, kterej je zde na stránkách v kontaktech. Něco domluvíme.


Martin | 26.2.12, 13:37:39 
Historie dragsterového sportu (odst.1.2.byl částečně čerpán ze stránek www.dragster.cz)
Úvodem se zmíníme o počátcích českého dragsterového sportu, které jsou spojeny s městem Holice, kde se 15.10.1977 jel první sprint jako volný zá vod čs. motocyklového sportu se stovkou účastníků. Holický sprint byl prvním závodem tohoto druhu v naší republice, ale zároveň v celé východní Evropě. Pro zajímavost historicky prvním oficiálním vítězem se stal Milan Pavliš na Jawě 250 s časem 12,903 sec. Konstruktéři a závodníci v této době samozřejmě zaostávali za výsledky, které byly viděny v zahraničí, ale bylo tu určité fandovství, které vedlo tuto hrstku lidí, aby konstruovali různé speciály. Již koncem sedmdesátých let vzniklo na 50 speciálů převážně s modifikovanými plochodrážními motory Jawa 500, ale i automobilovými motory Wartburg, Škoda, Renault nebo Tatra 603 (foto vlevo – Kawašimi, letecký motor Walter 3200 cm3). Na druhé straně těchto těžkých a robustních strojů byly i tzv.košťata, která vynikala svojí jednoduchou konstrukcí a hlavně velmi malou hmotností.


Martin | 26.2.12, 13:45:53 
Pro Pavla- Jestli chceš tak sem hoď email a já ti pošlu v power pointu hystorii od roku 1977 je tam i ten Wartburg a jiné monstra. Včetně Tatry 603. Martin


Martin | 26.2.12, 13:49:45 
A nebo je vše tady:[odkaz].


Martin | 26.2.12, 14:47:23 
Ale to by měl podle mě mít pořadatel nastudovaný???????????????


Pavel | 26.2.12, 14:54:01 
Pro Martina, budu rád za jakékoliv zaslání k historii dragsterů, i když asi není moc toho, co bych již neviděl v dobových časopisech a fotografiích. Sám mám nějaké jiné dobové fota a další domluvené na půjčení, k naskenování v budoucnu. Jinak s pořadatelem jsem si již psal a po shlédnutí fotek mého dragstera by nemělo být svezení se na závodě problém.


Pavel | 26.2.12, 14:56:47 
Ještě jsem zapomněl ten kontakt: psmotokary@seznam.cz, za jakékoliv zaslané naskenované fotografie, dobové startovní listiny, či plakáty apod. budu vděčný.


Martin | 26.2.12, 16:55:01 
Pro Pavla-No tak to je paráda!! To už se těšim až to uvidim naživo. V podstatě co sem našel na netu nejvíc z té doby je na tom odkazu,zatim. Pro jistotu tady je ještě adresa: http://www.czechdragster.com/ je to v tý hystorii. Nějaké fotky by měl mít tchán doma. Ty bych mohl oskenovat do emailu. Popřípadě v nějakém lepším rozlišení vzít sebou na první závod týhle sezony. Jezdíme pravidelně. Tak ať se daří a naviděnou. Martin. Jinak mě i najdeš na motorkářích pod nickem smartin1 mám tam v profilu i videa z predchozích socialistiků.


Martin | 26.2.12, 17:11:18 
Teď sem koukal že ten power point dělal taky nějakej Pavel tak doufám že ti neposílám tvoje fotky.


Turbo | 27.2.12, 20:58:44 
Pro Martina > jsem trochu mimo z tvé hlášky *Ale to by měl podle mě mít pořadatel nastudovaný???????????????*.
Vysvětluji si to jako že bych měl vědět, jak vypadaly dragstery dřívější doby. Nezlob se na mě, ale to neni v mejch silách. Dělalo se takovejch různejch samohybů, že není možné se v tom řádně orientovat. Proto nechávám *prokázání totožnosti motorky* na jejím jezdci-staviteli. Je to nejjednodušší způsob.


Turbo | 27.2.12, 20:58:44 


Martin | 02.3.12, 13:05:58 
Turbo- Tak si to tak neber. Nebylo to myšlený zle.


Pavel BW | 24.4.12, 15:30:52 
Ahoj všichni, tak jsem po dlouhé době zabruslil na tyto stránky a seznámil jsem se s tím Pavlem, který sbírá dobové fotky. Spolupracujeme a výsledkem je nových cca 50fotek na našich stránkách. Tu a tam jsou tam ještě chyby, ale neustále to dolaďujeme, píšeme původním jezdcům, takže za chyb se omlouvám. Nyní k náhlédnutí jsou již dva soubory 1977-2000. 1.Jawy, ČZ a ostatní, 2.speciály-ostatní. Vše na našich stránkách, již dnes zaktualizováno; http://www.czechdragster.com/historie.htm
Tak příjemnou podívanou opravdu pěkných strojů, Pavel BW