seriovky | 17.6.2013 | Mates
zamyšlení nad seriovkama. při pohledu na časy 250tek mi přijde divný , že by mohly dosáhnout takovýho času se seriovým motorem , oproti nejostřejší 250 MZ mám navíc 8kw + všechny možný odlehčení a časy dělá stejný ... jak je to možný ? kdepak je chyba?




 
 
Příspěvky jsou seřazeny od nejstaršího k nejmladšímu. Aby jste byli v obraze :-)

Martin559 | 17.6.13, 22:23:42 
To víš Mates, jsou věci mezi nebem a zemí... Jako ano, máš pravdu. Ale myslím si, že v našem sportu je to o nějaké zdravém soupeření. Tvůj dotaz bych bral jako zamyšlení pro majitele těch sériových MZ, ať se nad tím sami zamyslí. Tohle už zavání škatulkováním a nezdravou rivalitou.... a to bychom pak ty naše motorky už pak opravdu mohli mít úplně na hovno, když žádný závody socialistik dragster nebudou. Nechci být špatným prorokem, ale tohle vážně zavání. To neber jako útok na Tebe Mates, vím že to myslíš dobře. A kdyby jsi to nenapsal Ty, napsal by to někdo jiný.


Mates | 17.6.13, 22:39:30 
je to jak píšeš, v rámci zdravého soupeření , ale když už mám úpravy motoru, tak budu frajer a přiznám, že tam jsou a jdu jezdit speciály.motorka s 15kw nemůže mít čas pod 11 vteřin nebo kecá časomíra🙂)


Martin559 | 17.6.13, 22:47:21 
Může ten čas mít, ale musela by vážit o hodně méně. To jen tak... že si do Tebe rejpnu😉 Jako to co píšeš pozoruje asi každej druhej, ne-li každej.... Jako vážně, zamyšlení pro ty nějak moc jedoucí sériovky. Mohou se sami vyjádřit, od toho to tady je. A ode mě to naní žádný rejpání do MZ, mě baví jim na jawce ukazovat záda ve speciálech...


Mates | 18.6.13, 09:24:47 
Martine no jede ti to naprosto ultimátně🙂 a to tvoje trhání za plyn je taky šílený 🙂,ale jak je vidět - FUNGUJE TO!!! já na září plánuju jiný zpřevodováni primáru, takže už snad nepřetočím předovku a využiju i maximální otáčky🙂


Mates | 18.6.13, 09:33:15 
jianak mám taky velikou radost, když se mi podaří předjet něco s motorem 638 🙂) a to tam mám jen motor z panelky s válcema z 634 🙂)


Martin559 | 18.6.13, 20:46:10 
Děkuji děkuji. Nevím sice, co to je to ultimátně, ale asi je to jako pochvala přepokládám 😉 Jinak si myslím, že máš ve válcích ještě hodně schováno.


Mates | 18.6.13, 22:28:28 
mám a otvírám pomalu.. nechci to přehnat🙂


Gena | 11.8.13, 23:32:02 
Zdarec, jmenuji se Pavel Hendrych a asi krapejtek narážíš i na mou Mz 🙂
Koupil jsem ji od třetího majitele, vyriktovanou jak sviňa, nechal jsem si udělat Go a zjistil, že je to po 33tis první GO, takže ještě k tomu mám první výbrus. Podstivě jsem jí 2tisíce km zajížděl a pak po 7tisících zadřel dole na klice na okruhu na mejtě
Kdyžtak víc tady : [odkaz]
Udělal jsem si pak další GO sám, protože borec na to neměl čas a ještě mě to neudělal Tip-Top, takže jsem nakoupil vše od SKF a šel do toho. Válec byl netknutej, takže jsem ho nechal a jezdim poměr benzín s olejem 1:33 Mogul TSF, abych zas nezadřel na okruhu 🙂
Jezdim s ní pořád u tlamy, takže je na to zvyklá viz tady: [odkaz]
Mám tam seriovej karbec se sériovýma triskama hl. 130 a výfuk mám origo narozdíl od soupeře. Takže nevidim nic špatného. Taky mám výhodu že vážim 70kg 😉
Jestli se někdo hrabal v kanálech to nevim, protože jiný válec ani šablonu nemám.
Toť asi vše, letos se budu snažit opět přijet, tak se stav klidně na pokec a můžeš si to sám omrknout 😉


Mates | 12.8.13, 13:31:33 
Gena: nechtěl sem rejpat, ale je jasný, že motorka dobře seštelovaná i s originálníma dílama pojede líp, než rozjawená mrcha.Jak motorka jede je jen vizitkou majitele.
Váha jezdce je velice důležitej faktor.a s tím sem nepočítal, tím se můžu omluvit.
Na druhou stranu už v historii závodů bylo pár diskutabilních seriovek.
Byl bych rád, kdyby lidi , který maj opravdu úpravy přiznali , že to tam je a šli jezdit speciály.Na další závody zase budu dělat trofeje a pomalu se rozmejšlím, jestli se na klasiky nevykašlat.


Gena | 12.8.13, 18:53:14 
V klídku, v dnešní dobu už sport a závodění není o podstivosti, ale o tom co ti projde.
Ale já mám opravdu čisté svědomí, leda že by ten majitel předemnou dělal něco s kanály, což jak jsem psal nevím a nepoznám.
Ale podle toho v jakém jsem to koupil stavu (myslím motor) tak to jen jezdil a ani tomu kloudnej olej nedal.
Jinak já jsem s ní spokojenej a moc km na ní nenajezdim a když tak pořád zábavně 🙂
Takže mám chápat že kategorie 250 klasik nebude?
Mě to popravdě nevadí, protože já se sériový 350 nebojim 🙂 Ale vim, že když bude dobře sladěná, tak na ní nemám, ale rád se svezu 🙂


Turbo | 12.8.13, 22:03:13 
>Gena> neboj, seriovky se pojedou pořád, jenom se zvažuje, že si *nezasloužej* tofeje 😉 že by dostávali jenom medajle, nebo něco podobnýho.


Gena | 12.8.13, 22:41:18 
Jj, v klídku, jen se ptám 🙂


Gena | 19.8.13, 15:43:40 
Mrzí mě, že se Mates nevyjádřil, ale když už jsme u toho ,,ladění* tak je třeba hezký, že máš o 8kW víc než sériovka, ale jaký máš třeba krouťák a průběh?
Kdo ti to měřil? Miluji ,,borce* co maj 300koní díky tomu že si sečtou procenta, co si někdo vymyslí viz: otevřenej vzduchovej filtr +10%, větší trysky + poladěný výfuk +25% atd. a tím dojde na takový závratný čísla.
Vůbec tě nechci schazovat a ani neříkám, že ty to tak děláš, ale bohužel je to na sprintech nejčastější ladění a uvádění výkonu.
Já mám okolo sebe takových ,,ladíčů* mraky, takže vim o čem mluvim, sice spíš u aut, ale u motorek je to dost podobné 🙂
Ve výsledku to maj všichni vymrvený a jede jim to ještě hůř než sériovka a z toho mám největší srandu 😀 pak se vymlouvaj, že jsou těžký, že tam maj hudbu atd. 😀
Jen by mě zajímal tvůj graf, jestli to nemáš tajný 🙂


Mates | 26.8.13, 20:24:36 
předposlední měření , poslední bohužel nemám, tam už to točí skoro 8000 otáček. http://jawamania.info/Files/moto/221606/graf.JPG


Gena | 27.8.13, 02:16:27 
To je hezký, že ti to točí tolik, ale k čemu, když je to tam klesá 🙂


Mates | 27.8.13, 12:35:45 
a ted prosím tvůj graf 🙂 to je jen vtip 🙂 klesá to za použitelným výkonem, to je jasný , hodně lidí mi říkalo, že jednohupa nevytočím přes 5000 otáček.současnej graf je o 1000 otáček vejš taky se hnul výkon a krouťák směrem nahoru. Neboj nejsem ladič teoretik.


kocourluk | 01.9.13, 01:01:19 
Když se nad seriovkama 350 zamýšlím ted v tuhle hodinu po láhvy dobrého vínka uznávám že to je kategorie o ničem . Jezdím ji sporadicky a víceméně z hecu . Začalo to tím že za mnou přišli: *Pojd jezdit nejsou lidi* A vono mě to začalo bavit . Osobně to beru jako srandu a takové to Když už tady sem tak proč né . Je smutná učast . To je vo ničem když se vyhlašují tři lidi . Nebo aspon pro mě je blbý lézt na bednu pro poslední místo . Tentokrát ještě nemám opět naladíno , ale od jarních závodů si sednul výbrus . Koupil sem 15 zubů kolečko Nastavil předstih dle manuálu a mám zahraniční benzín 🙂. Plánuju se dostavit v pátek co nejdřív aby se pokecalo popilo (naladil jezdec ). Tak sme lidi se nějak domluvíme ne ? Upravy sem kdysi dělal: Vyndal baterku co je extrémně těžká a místo papírového filtru dal punčochu . stejně mi to nepomohl😇 Letos mám motor po GO dělal sem si ji sám . V klice jsou špunty od vína, kanály slícované, ale nerozšiřované v sání můj patentovaný *kurvič turbulencí* . Benál bude klasika nebo směs od místního barmana . To se ještě neví . To budu ladit až zítra . Byl bych pro přejímku mezi jezdci . Prostě se sejít a v rámci sportovního ducha se domluvit co ještě jo a co už ne . I když pravidla jsou jasná a ty by měly platit . Nějaké opilecké dovysvětlování pravidel dávno po závodě je k h.... . Kryt řetězu opět mám z kočárku páč to tak má být.A byl mi doporučen na STK a jako takové je to s ním bezpečnější . Takže bych byl pro přejímku strojů ještě před zaplacením startovného abych třeba neplatil zbytečně 🙂 Tak sorry za román a kamenujte tedy reagujte .


Gena | 01.9.13, 16:02:39 
>Mates> bohužel graf nemám, nechce se mi za to vyhazovat love, radši to natankuju do nádrže nebo přemýšlím nad slickama, abych se lip svezl na okruhu 🙂
Mě by to taky zajímalo, jaký to má výkon, když mě to každej chválí, jak to jede a že tak Mzty dřív nejezdili 🙂

Jinak má jedinná úprava je změněný sekundár, což je dovoleno a jinak vše naladěno na origo nastavení a chodí to nejlíp 🙂
Věřim tomu, že kdyby jsi si sehnal origo výfuk a udělal to do série, tak by jsi koukal, jak ti to pojede 🙂 (místo toho láďáku na té tvé sériovce)


Havlis | 04.9.13, 13:07:22 
Seriova MZ ETZ 301 se seriovym otryskovanim ma na 5600ot kolem 24hp a 35Nm. Na 3800ot má už 18hp a 30Nm.